söndag 6 januari 2013

Tonårsgraviditeter

Detta blir nog lite av ett skumt inlägg.

Jag läste nyss på ett forum om en 14-årig tjej som tydligen var tillsammans med en 20-åring,och hon hade blivit gravid,och så frågade hon "oss" om hon ska behålla barnet.
För guds skull man är ju själv knappt vuxen än!
Är det någon som kan förklara för mig varför tonåringar mellan 13-17 vill ha barn? Det närmsta man ska komma när det gäller bebisar i den åldern är väl någon bebis i släkten,barnvakt eller vonontärarbete på en förskola. Du ska väl inte hoppa i säng för att sedan bli gravid?
De tjejer som seriöst vill ha barn är väldigt själviska,"jag vill ha en bebis"
De tänker inte på barnets bästa.
Är du mellan 13-17 så har du ingen inkomstkälla,kanske månads- veckopeng och möjligtvis sommarjobspengar,det kommer inte att täcka ett skit!
Jag menar,vart har de tänkt få pengat ifrån? Ska deras föräldrar betala för allt?
Ni kanske tänker att pojkvännen som kanske är över 18 och har ett jobb som kan försörja dem,kommer inte räcka om han ska betala för sin eventuella hyra och mat osv.
Sen för att vara ärlig,jag tror inte förhållandet skulle hålla speciellt länge...jg menar,okej
Vi har en tjej på 14 år och en kille på 20 år
Tjejen är gravid,de båda säger att de älskar varandra och att de vill behålla barnet
Tror ni att killen är kvar om 5 år eller har han dragit iväg?
Tillbaka till det jah skrev innan
De har ingen inkomstkälla
Vem ska ta hand om bebisen medans tjejen är i skolan?
I sverige är det iallafall skolplikt tills du går ut 9:an,du kan ju inte hoppa av skolan,du kommer inte kunna få ett jobb utan utbildning.
Nu kanske ni tänker att man kan jobba hemma...hur ska man ha tid till det? Du har en bebis att ta hand om,och när bebisen sover så är man väl själv så teöt så man somnar.
För att inte tala om att man som tonåring/ungdom vill umgås med sina kompisar,åka till stan,gå på bio och så vidare,vem ska ta hand om bebisen under tiden,ska man bara anta att ens mamma eller pappa ska görat?
En sak som faktiskt äcklar mig är att de i USA har ett program på MTV som heter "16 and pregnant"
Det enda de visar är ju bråk och problem,och ändå så vill småtjejer bli gravida.

Nej,tonårsgraviditeter är en stor fet diss enligt mig,skaffa barn har du tid med efter att du pluggat klart.



Inga kommentarer: