fredag 4 januari 2013

Lost Dog!

Precis efter att mamma och jag hade hämtat paketet med skorna,så gick vi mot hemmet,vi hade med oss Legolas.
Helt plötsligt,vid en sväng,så springer en lös hund fram och sniffar på Legolas.
Ser ut som en väldigt ung Papillon.
Vi fattade ju att han sprungit iväg,men ingen kom för att hämta hunden,ingen alls.
Hunden började halvspringa bort från oss,och vi kunde ju inte låta honom springa iväg själv,så jag började springa efter.
Herre gudinna vad snabb han var! Jag kunde inte springa ifatt honom,han sprang över vägen ett antal gånger,jag följde efter,både han och jag höll på att bli överkörda,plus att han sprang runt en bil som backade ut.
Efter 3 km så hälsade hunden på 2 andra hundar,som inte ville hälsa,vilket gjorde att hunden stannade kvar,fick äntligen tag i honom. Fick ursäkta och sedan fick jag knalla tillbaka ^^
Så vi fick gå runt i klocket,då olika människor sa vart hunden kan tänkas komma ifrån,vi ville ju inte att hunden skulle sova i en bur hos polisen.
Vi har fortfarande inte hittat ägaren,en som bor nära oss har hunden sålänge (våran hund är rädd för andra,så vi kunde inte ha honom),och snart ska vi höra med några som kan veta vilka som äger hunden.
Hoppas verkligen att vi hittar ägaren,han är så gullig.
Om någon känner någon som saknar en
Ung,brunvit fläckig Papillon som bor i Klockartorpet så får ni gärna kontakta mig.
Just nu har jag iallafall väldigt ont efter att ha sprungit ^^
TjoHej!

Inga kommentarer: