torsdag 10 januari 2013

Pyramid ^^

TjaTja läsare!
Ledsen för att jag bloggar så sent,hade idott halv nio så jag var lite upptagen ^^
Iallafall,på idrotten så hade vi först lite skum doppboll
För de som inte vet vad det är,så har du en boll som du doppar i marken innan du kastar och passar vidare den till resten av dina lagmedlemmar
Vi körde så att man måste passa varandra tre gånger utan att andra laget puttar iväg bollen och utan att vi tappar bollen,efter man passat tre gånger så passar mab "målvakten"
Målvakten fångar bollen,släpper bollen för att springa över till andra sidan av planen där ens lagmedlemmar har lagt sig ner på rad,som då "målvakten" ska hoppa över.
Målisen fortsätter springa till mitten,dör man ska få en boll att sitta kvar i en slags kona. Den som först får bollen att stanna kvar på konan vinner :)
Vi i mitt lag vann ganska många gånger (för en gångs skull,brukar inte vinna)
Efter doppbollen så skulle vi göra mänskliga pyramider,vi körde först 3,2,1
Fast den var så lätt så vi skulle försöka på 4,3,2,1
Vi hade problem med den som skulle högst upp (var tillslut jag som skulle stå där uppe)
Jag hade ingenting att klättra på ,och jag höll på att dra ner Elli ^^
Men nästa vecka så ska vi ha en sak man kan klättra upp på,så de går förhoppningsvis.
På musiken var det bara ett vanligt musikquiz,inget kul,vill hellre spela typ trummor,bas eller piano<3
På spanskan så gick vi igenom lite verb,klockan och siffror,kom ihåg det mesta
Tydligen så är det någon tävling i spanska för 9:orna,och den är i oktober (vilket gör oss till 9:or)
De som vinner (hela sverige tävlar),vinner olika saker varje gång det är tävling,men möjligtvis en resa till Spanien :3
Så det är ju trevligt,blir det att bli mästare på spanska.
Sitter och är barnbakt åt Matilda just nu v: kuligt,väldigt trött dock.
Nae,nu ska jag äta!
TjoHej!





Inga kommentarer: