lördag 23 februari 2013

Besviken

TjaTja läsare!

De flesta såg nog på melodifestivalen idag/igår kväll,jag gjorde iallafall det.
Jag kan säga er att jag är väldigt besviken över årets deltagare,riktigt besviken.

Förra året så hittade man sina favoriter på direkten (tror majoriteten av melodifolket gjorde det) , det var sådan skillnad på artister och man kunde lätt hitta en o annan "wow"-låt år 2012.
Vi hade ju såklart Loreen, Danny, Ulrik, David, i finalen, sen kanske de äldre gillade
Björn och Thorsten c;
Men detta var bara finalen, och nu fokuserade jag bara på artisterna, om vi kollar på finalens låtar så (enligt mig) var alla låtar förutom Björn och Thorstens låtar jättebra, sen fanns det många andra bra låtar som tyvär inte gick vidare till final!

Men eftersom vi vann hela Eurovision Song Contest så det är ju svårt att göra något i samma kvalite, fast den riktiga anledningen är nog att det kostar att hålla ESC,så de vill inte att vi ska vinna en gång till c;
Fast dessa bidrag har helt seriöst varit väldigt dåliga, det enda bidraget jag faktiskt gillade var Yohios "Heartbreak Hotel",men den är ju helt klart inte lika bra som Euphoria. Annars så har vi några bidrag som var okej, t.ex Ulrik,annars så kan jag inte komma på någon som e direkt outstandning, inte för att någon låt var det,men ni vet vad jag menar.

Därför vill jag egenltigen inte att Yohio ska vinna,eftersom alla länder kommer förvänta sig något bättre än förra året,och eftersom Yohios låt inte är världsbäst så finns chansen att han hamnar på en dålig placering,han skulle få så mycket hat efteråt,men vem vet,Europa kanske älskar honom och vi tar oss till förstaplats eller iallafall top 10 <3

Vi får se vad som händer,förhoppningsvis så skickar sverige rätt låt till Malmö, eller så floppar vi, who knows?

See Ya!










Inga kommentarer: