fredag 31 maj 2013

De förstör våra liv!

Hello zombies!

Idag och igår har varit de allra sämsta dagarna i mitt liv!
Igår fick jag höra talas om att musikinriktningen skulle läggas ner.
Jag blev skitarg, fick inga svar, jag gick och funderade och försökte tänka vilket såklart inte gick. Jag som är pessimist tänkte ju det värsta, men jag hoppades ändå att jag hade fel.
Mina funderingar besvarades idag...musikprofilen ska läggas ner...

HUR KAN DE GÖRA SÅHÄR MOT OSS?

Anledningen (enligt dem) är att det bara är 90 seniorer nästa år, de måste satsa på en ny lokal till idrotten (den vi har nu funkar fint) och sånna konstiga saker. (idioter)
Inte nog med det, Johan (våran ansvarspedagog) kommer inte att få vara våran ansvarspedagog längre, han kommer bli resursslärare och vi kommar att hamna med S1 D:
Jag vill ha kvar Johan och S4 och Musikinriktningen D':

De ska tydligen försöka se till så att vi kommer kunna få ha musikinriktning i Wien minst en gång i veckan på elevens val, men jag litar inte på dom, detta är bara tomma ord för att vi inte ska byta skola, så att de kan dra ut på det så att det blir försent att byta när man fattar att det inte kommer bli något...

HAR DE NÅGON SOM HELST ANING OM VAD DE GÖR MOT OSS?

Nej, de har de inte!
Jag grät när de pratade, sen tjöt jag på toan, 8 andra grät också. Jag hade gått hem men då jag var tvungen att göra NO om jag inte ville få F i fysik så var jag ju tvungen att jobba...
Inte alls kul!
Det är vid dessa tillfällen som jag känner att man bör göra något olagligt, men det kommer inte hjälpa oss på något sätt.
Jag och några andra vet vad vi ska göra och jag hoppas på det bästa, men just nu ser det riktigt dystert ut.
Jag bör varna alla läsare att jag kanske inte kommer att skriva så muntra inlägg under ett tag nu, jag är i förnekelse nu och snart kommer jag hamna i den depressiva perioden innan jag accepterar detta (kommer aldrig hända, jag ska kämpa)

Så, ja, jag kommer ha Per som ansvarspedagog, jag kommer inte att klara av att ta klassfoto, jag går i Johans grupp...inte Pers...Jag är en S4, ingen S1.

Vittraskolan är officiellt sämre än kommunala skolor nu, jag ska se till att så många elever och föräldrar som möjligt får reda på hur Vittra egentligen är, skolan bör läggas ner om de inte börjar ta tag i skolan!

Pedagogiken är helt borta nu, den där rektorn har bara förstört och förstört allt, de tar bort saker i´hit och dit och nu finns det inget kvar, nästa år kommer tårttävlingen,avslutningen i kyrkan, chansen att gå utanför skolan eller också ALLA datorer att försvinna också...


"I can feel it getting closer, please stay away, I don't want it, I don't need it
Let me be alone, but don't let the depression get in my way, don't let it take me into a lifetime of darkness."
                           - Deprimerad Vittraelev







Inga kommentarer: