torsdag 27 december 2012

Varför är folk så pinsamma?

Jag menar det,vissa är helt dumma i huvudet, IQ-befriade,pantade,abderitiska,körda osv c:
Det är fortfarande diskussioner om den där satans pepparkakan som inte fick vara med i ETT luciatåg!
Jag vet att jag skrev om dethär i bloggen,men det var när det faktiskt var aktuellt,det är det inte nu! (jag är fullt medveten om att jag faktiskt drog upp pepparkaksstoryn nu,men ni vet vad jag menar)
Det var EN lärare,som bestämde detta för ETT luciatåg,det var inte några politiker,inte staten,inte skolverket,inte några färgade som tog illa upp.
Det var EN lärare som försökte se till att ingen kände sig kränkt,sen om man ska tro på att de gjorde som de gjorde för att ingen ville sjunga pepparkakslåten,de får man väl själv välja.
Jag reagerar på att man faktiskt lägger skulden på folk som inte gjort något,är folk verkligen så trångsynta?
Disney tog ju bort några scener från Kalle Ankas jul,och nej,jag är inte glad över det,jag tror inte att ett enda barn tänker "oh,titta,en jude" eller "titta på den svarta dockan" (så tänkte iallafall inte jag),men julen är ju kind off över nu. Kommer dröja nästan ett år innan man ser den igen,så att folk gaggar om det fortfarande förstår jag inte,och åter igen,folk skyller på färgade.
Det roliga är,att dem som faktiskt skyller på färgade,skriver att de inte är rasister/nazister. Antingen så är du rasist eller så är du bara riktigt korkad,som inte läser på. Nej,du kanske inte behöver ringa till Disney's ägare,men kolla på alla möjliga artiklar kanske?
Jag bara undrar hur folk tänker?
Någon som kan svara på följande fråga:
Vad kallas en människa för,om denne hatar rasister och/eller nazister?

Den som kan svara på frågan får en kram :3

Om vi bara ska ta IQ-befriade människor så kan vi ju skriva om dem som ger sig in i något man inte förstår,eller dom som ger sig in i bråk bara för att.
Har så kul åt det,för att sedan skriver man så mycket på facebook/twitter/instagram
"du ser ut som en..."
"ge dig inte in i saker du inte har någon aning om"
"käften"
"du är helt störd"
"just shut up"
Vem ser ut som vad det nu är?
Vad har "jag" gjort,jag läste bara igenom vad folk skriver på tex twitter?
Jag sa inget?
Förlåt då,jag ville ju bara läsa vad alla lägger upp I DIDN'T SAY ANYTHING

Folk som läser detta bara helt random kan ju bli sårade D':
Men mest skrattretande,det är nog när de inte svarar på ens frågor,eller när de skriver om helt irrelevanta saker,det blir alltid ett sådant, "dafuq" moment ^^

Detta inlägg blev nog väldigt rörigt,väldigt konstigt,väldigt skumt. Jag förstår själv inte allt jag skrivit,men jag lägger ut det ändå,för jag skrev det jag kände för c:

Till de som förstod något av det jag skrev:Ni är fett seriöst smarta,om ni faltiskt förstod detta

Till de som inte fattade mitt "jättefina" inlägg: kram?

TjoHej mina vänner!

(Denna bild har inget med inlägget att göra,som ni förstår,men den har ett sådant fint budskap till alla potterfans därute <3 )

4 kommentarer:

Qrystal sa...

Svar : rasister.. <3

Yaaay! Jag är smart! Jag förstod nåt av vad du skrev HAHAHAHAHA <3

Unknown sa...

Einstein :3 <3

Qrystal sa...

Vi har ju einsteins hjärna, kommer du ihåg? ;) <3

Unknown sa...

Of course I do :3 <3