tisdag 11 december 2012

Inte Nu Igen!

Detta har gått aldelles för långt,vad är det för fel på sverige?
Är Sverige helt seriöst rädd för att folk ska anse att VÅRA traditioner är rasistiska,när det är nåt VI har gjort i väldigt många år utan några klagomål från andra länder!

Har tagit reda på att vissa skolor förbjuder tomtar och stjärngossar i Luciatåget!

Stjärngossarna är lite mera diskret.
Killarna får ha vit skjorta och mörka byxor,men ingen stjärnstav eller strut får finnas med. Vad är det egentligen kvar av stjärngossen? Svar: Inget!

Sedan står det att ICA har tagit bort pepparkaksgubbar ur sitt sortiment,villet lämnar pepparkakshjärtan kvar.
Just detta låter lite för bra för att vara sant,men jag ska nog faktiskt gå till en ICA affär och fråga om de säljer pepparkaksgubbar eller ej!

Hur tänker Sverige egentligen?
Detta är Sveriges traditioner,ingen har sagt emot innan,så varför vi nu ska anpassa oss till invandrarna förstår jag inte!
Nej,jag tror verkligen inte att invandrarna klagat,det finns säkert en och annan som inte gillar våra traditioner,själv tyckte jag det var tråkigt att gå till tex. Kyrkan vid påsk. Men är det några enstaka så talar man med läraren eller rekorn,så att ens barn inte behöver vara med och delta under det som stör en!
Jag är så glad över att min skola inte har börjat med dessa dumheter än,för om de gör det,så tänker jag faktiskt klä ut nig till det dom förbjuder,för DET FINNS INGET RASISTISKT I ATT VARA PEPPARKAKSGUBBE,TOMTE ELLER STJÄRNGOSSE!
Något jag reagerar på är att det inte verkar som om någon elev tar tag i det,många verkar vara sura,men om du går i en drabbad skola så ska du göra något åt det! Inte sitta och klaga på facebook! Varför inte göra nåt drastiskt? Kontakta de som trycker tidningar för eran stad,de blir säkert glada över en nyhet som börjar bli ganska stor,om vi nu tänker på den första incidenten med pepparkaksgubben!
Jag säger det bara, JAG är för Pepparkaksgubbar,Tomtar,Stjärngossar och manliga lucior på i Lucia tåget!

Jag läste mig till detta här

http://avpixlat.info/2012/12/11/nu-ryker-stjarngossarna-och-tomtarna-ocksa/

TjoHej!

Inga kommentarer: