lördag 13 april 2013

Melodifestivalen

Tjeenare knasiga varelser :3

Anledningen till att jag skriver idag och inte igår är att jag var så hiimla trött igår.
Kom hem halv 12 på natten och somnade en timma efter det ^^

Igår deltog iallafall jag, Qrystal, Elli och Hanna i melodifestivalen i Norrköping.
Den kallas tydligen " One Night Music Battle" c:
Jag har i några kvällar varit jättenervös för detta, "tänk om jag spelar fel" "tänk om jag ramlar" "tänk om jag inte får ut micken" "tänk om jag sjunger fel"
Så jag hade helt ärligt ont i magen på morgonen ^^
Men efter att vi kommit dit och spelat upp låten första gången så var jag inte det minsta nervös längre.
Vi gick runt, gjorde våra övningar, väntade på att vi skulle ner och spela etc.
Vi fick cheeseburgare till mellis :3
Men vid 16:00 hade vi genrep, så det skulle gå till på exakt samma sätt som när finalen börjar.
Förutom att jag spelade fel på ett ackord så gick det väl bra.
Jag började bli smått nervös när vi hörde musiken som visar "att det har börjat".
Men nervositeten försvann när vi intog våra platser på scenen.
Jag började spela, vad jag såg och hörde så gjorde vi inga fel, jag tyckte att jag sjungde i fel ton, ska lyssna på inspelningen en gång till, för när jag lyssnade igår så hörde jag inga tonfel, man jag ska lyssna igen.
Vi slutade på en delad 3:e plats med bl.a. Mosstorp, Vikbolandet, Haga, Djäknepark och Eneby.
På 2:a plats så kom Prolympia och Navesta.
Vilket gör Kunskap till vinnaren.
Jag var ganska beredd på att vi skulle hamna på 3:e plats efter att ha lyssnat på de andras låtar, jag personligen tyckte att Kunskap och Navesta var bäst.
Så jag är faktiskt inte sur eller något för våran placering, jag är glad över att vi fick delta, att jag fick delta då jag är yngre, jag ska vara mer nästa år med några andra, förhoppningsvis så går det bättre för oss då :)

Men vi vann iallafall en "teaterupplevelse" eller vad man ska säga, haha ^^

Efteråt så drog vi till Max...i regnet...
Där satt vi ett tag, käkade och pratade, när Hanna skulle gå...så VÄLTE HON NER MIN COLA ÖVER HELA MIG D:
JAG VAR BLÖT MELLAN BENEN, INTE OK!
Som tur var så skulle jag till pappa som bodde 300 m ifrån Max c:
Men jag kom hem, tvättade bort sminket, bytte kläder, tog ett glas cola och började kolla youtube...somnade strax efteråt ^^

Och nu, så vakna jag halv 12- 12. Nästan 12 timmars tupplur <3

Jag är iallafall jättenöjd över gårdagen, detta kommer jag inte glömma :D

Tack till alla som kom och stöttade oss, ni är bäst <3
Och Grattis till Kunskapsskolan som tog hem 6000 kronor C:






See Ya

Inga kommentarer: