onsdag 10 april 2013

Jo,jag är faktiskt goth.

Igår loggade jag in på Ask då jag inte kunde sova,har egentligen slutat använda Ask men somsagt, jag kunde inte sova.
Jag märker att jag har 2 "frågor" och kollar vad det står.
På den första står det:

Emo eller ej, så jävla goth är du icke. Lär dig vad goth är innan du påstår att du är det. Just sayin'

Och på den andra stod det:

Det är sånna som dig som får mig att vilja ta livet av mig. Och nej nu ska du inte tro att jag är samma person som påstår att du är emo. För det är du fan inte ens. Jag bara tycker att du ska växa upp lite, det är välbehövligt.

Eftersom dom/denne var anonym(a) så vet jag inte om det var en person som skrev eller om det är två olika, men jag kommer skriva 2 saker här då det var 2 texter.
Och ja,jag vet att man ska "skita i sådana som dem/hen, MEN, det finns andra som råkar ut för samma sak,de ska inte behöva känna sig ensamma.
Och nej, jag tar inte åt mig, om nån vill ta livet av sig på grund av mig så får personen göra det, dock prioriterar hen väldigt konstigt. Och jag vet att jag ät goth,och det är det som betyder något. De får tycka vad de vill men de kommer inte kunna ändra mina åsikter.

Nu,till den första texten:

Nej,jag är inte emo, jo, jag är goth. Jag vet mycket väl vad goth är och jag har vetat det sen jag var 12 och sedan dess har det utvecklats. Bara för att jag inte är helt svartklädd 24/7,bara för att jag inte har vit hy och otroligt svart smink på mig, bara för att jag inte lyssnar på Bauhaus,The Cure,The Birthday Massacre etc. hela tiden, bara för att mitt rum inte är kolsvart och bara för att jag inte läser "gotiska" noveller hela tiden så betyder det inte att jag inte är goth! Jag är inte en ultimat "tradgoth" så betyder det inte att jag inte är goth.
Jag är goth,jag har varit intresserad av det i 3 år, även fast jag inte alltid har uttryckt det.
Om DU visste något om goth så skulle du veta att man inte behöver bära,lyssna och vara omgiven av allt hela tiden för att vara goth. Jag vet inom mig att jag är goth,jag kan inte dra mig bort från det för då mår jag dåligt. Jag tycker att DU kan ta och berätta för mig vem du är som har sådana åsikter om mig. Att leta fel hos andra är nog det fegaste du kan göra,speciellt anonymt,du inser inte hur många fel du har som person då du tydligen måste skriva såhär mot andra för att må bra. Om du ska förolämpa mig,var iallafall ärlig nog att berätta vem du är,för detta är skrattretande.

Angående text nummer 2:
Ta livet av dig då? Helt seriöst, om mitt utseende och syn på livet har en sån stor betydelse för dig så måste du börja prioritera om,för du är sjuk som lägger tid på mig när du inte ens gillar mig. Nej jag är inte emo och nej jag behöver INTE växa upp. Jag är 15, jag vet vad jag vill göra med mitt liv, jag vet vem jag är och vad jag trivs med,jag vet att skriva saker du skrivit INTE är något en mogen människa skulle skriva. Jag vet vad som är rätt och fel,även fast jag själv gör fel,vilket är mänskligt,men jag mobbar INTE folk på internet, det som du just nu gör. Du borde skämmas!

Så ja,hade människorna varit ärliga så hade det "känts på ett annat sätt",men då de är anonyma så visar de ett antal saker
- De är för fega för att våga berätta vem hen/de är,de är alltså rädda för min reaktion.
- De bryr sig egentligen inte om vem hen/de skriver till, hen/de vill bara avreagera sig och jag blev "målet"
- Hen/ de vet att jag egentligen inte bryr mig, att de kommer bli sopade under mattan om jag vet vem/vilka de är
- Hen/ de står mig "nära" men är rädd för min konfrontation.

Detta betyder att hen/de är riktigt stora fegisar,som mår bra av att hitta fel hos andra än att acceptera att man bara är mänsklig...
Patetiskt :D

Inga kommentarer: