torsdag 12 december 2013

Let's go to Korea!

Annyeonghaseyo!
Ah,can't sleep,eotteoke? (might have spelled this one wrong,oops)
Nej men eftersom att jag inte kan sova så tänkte jag skriv lite om min och alvas plan om att åka till Sydkorea!
Så,jag vill veeeeeeeerkligen åka till Sydkorea, inte bara för kpop utan för deras kultur och mat och kläder och allt möjligt. One problem
Flygbiljett (med ett någorlunda bra bolag) kostar ca 10000 kr ._.
Sen hade vi ju tänkt vara där i 2/3 månader,vi kommer inte hinna med allt på bara nån vecka ^^
Så om vi båda fortfarande verkligen vill åka efter halva terminen i 2:an så ska vi hyra en lägenhet i Seoul i 2/3 månader,flyga dit under sommarn ocj bara ha allmänt kul.
Shoppa,äta typisk koreansk mat,både frå resauranger och "street food". Vi vill besöka Busan,Han River, Seoul Tower, kända Coffee Shops etc.
Jag skulle vilja åka till en resaurang där man grillar köttet själv,det ser så otroligt gott ut.
Sen så är det mycket säkrare i Seoul,s vi dör inte om vi är ute på kvällen,skulle vara jättehärligt att cykla på kvällen (och kanske stöta på EXO 83)
Åh,jag vill verkligen ;_;
Visst,landet har sina nackdelar,men kom igen
Syyyydkoreea <3
Plus att vi kan gå på kpopkonserter och fansigns :3
Imma meet Tao oppa <3
Mååste kanske öva på koreanskan till dess,kan vara bra att kunna lite så vi kan beställa mat och över huvud taget ta sig runt o.o
Annars har vi ju wifi
SYDKOREAS INTERNET ÄR AWESOME
Och ingen bryr sig om lösen så man har alltid wifi,alla restauranger har wifi och så vidare så vi överlever :3
Sen kommer jag vara 18 (19 koreansk ålder) så jag kommer kunna dricka soju :3
Åh,jag vill dit nu <3
Time to earn some money~
Bara att vänta i 2,5 år till,sen drar jag iväg <3
Men,får nöja mig med kpop nonstop's hårda arbete,tack vare dem så får vi uppleva kpop i Sverige 
SHINee har ju kanske konsert i Europa nästa år också,jag ska deffinitivt gå <3
2ne1 kommer också,tror de ska till London...guess where I'm going 83
Jag hatar att vänta dock :c
Får hoppas på att jag får kpopsaker i julklapp,önskade mig ändå ett EXO-halsband,EXO-kalender med tillbehör och "Korean for Dummies",då kanske jag kan påbörja mitt studerande av koreanska,jag kan ju ändå liiiiiiite koreanska ^^
Tillräckligt för att hälsa,säga vad jag heter,tacka,uttrycka min kärlek och ilska etc. <3
Jag känner att jag bara skriver massor av random saker o.o
Oh well,godnatt 
Annyeong~




Inga kommentarer: